objektiv

Igår köpte jag ett nytt objektiv. Ett för poträtt, ingen zoom men bara lite skarpare poträttbilder. Den var rätt så billig och jag är nöjd med den, men jag träffade också på mitt drömobjekt som jag ska köpa till min födelsedag, har redan länge sparat till det men var inte säker på att jag hade tillräckligt med pengar, så jag tror det var säkrast att köpa en billigare och spara lite till den dyrare.

Bilden nedanför är på mitt gamla objektiv, inte så bra men tillräckligt för att få bra bilder.
När jag köpte min Canon så hade jag bestämt mig för ett annat objektiv, men det blev inte som jag ville, hem kom jag med det sämre, jag har ingen aning hur pappa fick mig övertalad. Det brukar vara svårt.



Gamla objektivet och min hund Agda. <3

mando

Kommentarer
Postat av: E

hoppas jag inte påverkade din pappa :)

Men vilket objektiv här dit drömobjektiv?

Och var det EF 50/1.8 du köpte?

2010-10-15 @ 21:50:53
Postat av: Amanda

Nej han tipsade bara om det om jag gillade EF 50/1.8, den är faktiskt bra!



Mitt drömobjektiv är ett makro, minns inte vilket men den nyaste typ. :D

2010-10-16 @ 09:56:19
URL: http://mandoalamyyri.blogg.se/
Postat av: E

Bra bra, e själv också helt nöjd med min 50/1.8 fast jag inte använder den så ofta... macro har jag aldrig förstått mig på, men de finns många som e skickliga med sånt :)

2010-10-17 @ 18:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0