ska vi ta bussen eller tåget?


en sak var konstig igår iallafall. Jag åkte ju till åbo och hjälpte syrran att shoppa, 100 euro hit och dit! Hon bara söndrade spargrisen och köpte allt hon såg, hehe.
Nåja, påvägen till bussen mötte jag Rebecka och Tia, längesen! Och så kom det helikopter.. något hade alltså hänt. Jag gick vidare och såg, någon hade blivit överkörd av en bil för typ 10 min sedan och nu först kom hjälpen! ojoj. Hoppas inget allvarligt, ville ju inte gå och glo liksom.
Jaja, sen i bussen var han där. Han som alltid stirrar, han som har dendär äckligt nyfikna blicken på dig alltid. Följer dig överallt. ush. Jag satte mig långt bak. Han reste sig och satte sig mitt emot.
Jag gav han en frågande blick. Han började fixa sig och tog av sig mössan, sen kom dendär blicken igen. Jag klarade inte av det, jag gick av på närmaste hållplats och som tur han han inte efter. Men där satt han kvar, i bussen, väntar på att jag till näst ska stiga på.
hmm. blir nog inte ett bussåkande på ett tag för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0