matpaus

hej.
har stått i regnet i en kvart nu. väntat på att pappa ska söka mig från jobbet, sen missade han ju mig ofc så hamnade gå kvarten tillbaka. Har stått i regnet alltså i en halvtimme, fyfan, nu ett varmt bad och hemmagjord skitgod sallad!
älskar sallader. Lyxsallader ska det vara!

Här är receptet:
Tofu kallrökt eller maustamaton.
Salladsblad
Tomater eller Soltorkadetomater som jag valde.
Fetaost
Lök
Oliver
Sås:
Grekisk sallads kryddor eller andra kryddor ni gillar.
Olivolja
Creme de fraiche

Stek tofun i olivolja/smör tills den fått fin färg.
Blanda alla ingredienser du valt och skär dem i fina bitar, lökarna får gärna vara i ringar istället för hackad.
Såsen kan vara lite svår att göra för några, jag smakade av några gånger så det inte blev för stark smak eftersom soltrokade tomaterna och fetaosten redan ger en god smak. Men när den är färdig blandad är det bara att skvetta i salladen och mums filibabba! God och mättande, smakar gott med hembakat bröd också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0