My weekend - part two.

Lördag: Vaknade, åt, packade, åkte hem, hälsade på katten(som varit hos veterinären på torsdag, berättar mera sedan)
lät katten sova, lade bilder på datorn, duschade, glömde bort tiden osv.
Jag satt vid datorn när myyri ringde och frågade om jag var klar. Klar till vadå? Vi skulle till hennes sommarstuga. Heidi skulle med, jag fick stress, kastade allt jag såg i en megabig väska och glömde pyamas, tandkräm, smink, borste, laskor, bikini, duschgel osv. Jag skyndade mig iväg till butiken med min syster och hennes kille, vi handlade och myyri väntade redan vid båten. Kastade i mig lunchen medan jag bärande på min "megabig" väska till båten. Där stod otåliga myyri men hon sprang och hjälpte mig, tog väskan och jag pustade ut. :D

Båtfärden gick snabbt, vi åkte till heidis place efter henne, hon hoppade i och vi körde iväg till holmen.
Vi bastade, grillade, simmade(jag&myyri), spelade och hade allmänt mysigt. Gissa vad vi såg dessutom? Flugsvampar, haha. Myyri tog bild på dem, kanske hon lägger dem på hennes egen blogg, kolla in (vid länkar på sidan av vår blogg.

Jag var ensam vid huset en tid (de var och ro), jag såg (i synen?) någon rödskjortad flicka springa förbi där ute, jag hörde konstiga ljud men jag måste ha inbillat mig.
Sedan hände något hemskt som bara några vet om och jag vill inte berätta det här, men iallafall myyri skulle vända om men jag löste problemet och de kom typ efter en timme tillbaka.


Vi hade mysigt hela morgon,dagen,kvällen,natten.
Vi försökte faktiskt sova också och jag sovde 10 min i sängen, 1 h vid soffan, 1 h vid deras svettiga fötter, 2 h på hårda golvet och resten av natten (typ 1 h?) vid soffan igen. Öh. Lite obekvämt, men jag kunde inte sova med dem, det var för trångt, varmt, och de förde massor med liv. :p

Vi vaknade, åt frukost, städade, packade, myspyste <-- hahahah. Nejmen vi fick jättebråttom, myyri skulle på match och vara hemma förrän 12, men jag tror hon hann, fast det var stressigt. och lite otur hade vi på vägen.

Nu sitter jag här och har latat resten av dagen fast jag har massor med läxor, prov som väntar på mig. Dessutom en gitarrläxa att hitta på en låt, hejdå ska nu och öva.

Kul hade vi, det kan ni säkert tänka er. Skulle inte ha bytt ut den dagen mot något säkert.

/mando


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0